close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיולים ופינות חמד במועצה האזורית מטה יהודה

מערכת שורשה כסליו, תשעה27/11/2014

מסלולי טיול, המלצות, אתרים ומקומות אירוח במועצה האזורית מטה יהודה וסובב ירושלים

תגיות:
אילו אוצרות יש במועצה האזורית מטה יהודה? טיולים ופינות חמד
מועצה אזורית מטה יהודה היא מהמועצות הגדולות בישראל ובעלת מספר היישובים הגדול ביותר. המועצה עשירה ביישובים קהילתיים, מושבים, אתרים דתיים, חוות חקלאיות, פארקים ושטחים מיוערים מהיפים בארץ. כדאי להכיר את האוצרות הקיימים באזור, לטיול בטבע, בילוי משפחתי והרחבת אופקים. לא פלא כי נופשים רבים מגיעים אל אזור מטה יהודה מכל רחבי הארץ, מירושלים והמהמרכז, מהדרום והצפון, למטה יהודה אווירה ייחודית שאין באף מקום אחר: נופים הרריים וירוקים, והיסטוריה שקמה לתחייה מכל עבר. אז אילו אוצרות מסתתרים במטה יהודה? לפניכם רק כמה מהפנינים שניתן למצוא:

פארק בריטניה – בלב שפלת יהודה
הפארק, שפותח בסיוע תורמים מהקהילה היהודית בבריטניה מעוצב באופן ייחודי ותוך שמירה על הסביבה הטבעית והמרהיבה של האזור. בפארק קיימים יערות של חורש טבעי, רכסים מיוערים, חניונים המיועדים לטיילים, בוסתנים ואתרים ארכאולוגיים. 

הצומח בפארק
בפארק ניתן למצוא מינים רבים של חורש טבעי: עצי חרוב, אלת המסטיק, אלונים, לבנים, קטלבים, שיחי לוטם ואשחר ארצישארלי. בנוסף קיימים באזורי הבוסתן עצי בוסתן נותני פרי כגון תאנה, זית, שקד, רימון, חרוב וצבר. בעונת החורף ובאביב תמצאו פריחה בשלל צבעים של צבעוני ההרים, כלניות ורקפות.

פארק בר-קיימא
מה זה בר-קיימא? זהו פיתוח של הפארק בצורה הלוקחת בחשבון את ההשפעות ארוכות הטווח על החי, הצומח והסביבה. הפארק פותח בצורה שנועדה לאפשר למטיילים להנות מהטבע והאתרים באזור תוך שימור החורש והחי הטבעיים. אחת מן הדוגמאות לקיימות בפארק: מרעה נגד אש. כיוון ששטחי עשב מהווים גורם סיכון לשרפות, בייחוד בחודשי הקיץ החמים, בפארק מתקיימת רעיה מבוקרת של עדרי צאן ובקר המווסתת את כמות העשב ומונעת שריפות. כך גם העדרים אוכלים לשובע, נמנע הצורך בשימוש בקוטל עשבים, וגם מופחת הסיכון להתלקחות אש ביער.

את הטיול בפארק מומלץ לסיים בלינה בצימרים או בקתות נופש, צרפנו לנוחיותכם רשימה של צימרים מומלצים באזור המרכז.

דרכי הגעה לפארק: שער צפוני: כניסה מכביש מס' 383, חניון שריגים: כניסה מכביש מס' 353, מצפה משואה: כניסה מכביש מס' 38, מדרום לצומת שריגים, כניסה דרומית: כניסה מכביש מס' 35 לכיוון בית ניר.

מנזר השתקנים בלטרון: חיי צניעות, תפילה ועבודה
מנזר השתקנים בלטרון נבנה מתוך רצון לקדם סובלנות בין הדתות. במנזר קיים גן הנקרא "גן האחווה", בו אנדרטה המציגה אישים משלושת הדתות המייצגים לדעת אב המנזר את הסובלנות: רש"י, ברנאר מקלרבו, וצלאח א דין. המנזר המפורסם, ששמו המלא "מנזר גבירתנו של שבעת המכאובים" מאכלס כיום כ-20 גברים מלאומים שונים, המנהלים אורך חיים צנוע של עבודה לימוד ותפילה. הנזירים מתחילים את סדר יומם כבר ב-3 בתפילה ובלימוד, ולאחר מכן מתפנים לעבודות החקלאות של המקום. 

אטרקציות למטיילים במנזר
ביקור בלטרון במינזר השתקנים יכול להיות גם חווייה. מעבר להצצה אל שגרת חייהם של הנזירים והנאה מהאזור היפייפה של לטרון, במקום יש אוסף ארכואולוגי צנוע, ובכניסה למינזר נמכרים יינות המיוצרים ב"ייקב לטרון", היקב המקומי, דבש, שמן זית וזיתים. במקום מתגוררים בעיקר מתנדבים מרחבי העולם, אך עקרונית כל אחד יכול להתארח או להתגורר במינזר.

דרכי הגעה לאתר: לבאים מכביש מס' 1, יש לרדת במחלף לטרון לכיוון דרום, ובצומת חטיבה 7 לפנות שמאלה. לבאים מדרום, יש להמשיך ישר בצומת נחשון לכיוון לטרון, וברמזור הראשון לפנות ימינה. 

פסטיבל האוכל המסורתי במטה יהודה
כבר יותר מעשור שמתקיימם במועצה הפסטיבל הססגוני, המאגד בתוכו מאכלים מקומיית ותוצרת חקלאית מקומית, גבינות, בירה מקומית, ויין. אזור מטה יהודה מתאפיין באקלים פורה ומאפשר גידולים של ירקות ממיטב התוצרת החקלאית. הפסטיבל המתקיים במטה יהודה בחודשי החורף הוא חגיגה של צבעים וטעמים לחובבי טבע וטיולים. 

מה ניתן למצוא בפסטיבל?
תוצרת של משקים חקלאיים מקומיים, מגוון מאכלי עדות ביתיים, אומנות, קרמיקה ועבודות בעץ, יינות מקומיים, עוגות, שוקולד בוטיק, שמני זית, יינות בוטיק, גבינות, זיתים, ועוד. הפסטיבל מתקיים בחודש מרץ, אך במהלך כל חודשי השנה ניתן למצוא פסטיבלי יין, וכן אירועים עצמאיים קטנים יותר של יקבים פרטיים ומטעים שונים. 

אירוח באזור מטה יהודה
למטיילים באזור מטה יהודה, בין שלל הפסטיבלים, מבשלות הבירה, הייקבים והכרמים, קיימות גם אפשרויות אירוח מגוונות, מומלץ להזמין צימר או מלון מראש. לדתיים שבינכם צירפנו רשימה של צימרים המתאימים לציבור הדתי ושומרי השבתבאזור שורש, באזור עמק האלה, באבן ספיר, ובכל אזור מטה יהודה.

כל שנשאר לכם הוא להינות!
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה